Академія адвокатури України

home

home

home

home

Статті

Практичне навчання студентів – визначальна складова високої якості освіти

Перший Президент незалежної України Л.М.Кравчук, відкриваючи Інститут адвокатури при КНУ імені Тараса Шевченка (тепер – Академія адвокатури України) у 1996 р., відзначив, що вперше створений в Україні Інститут адвокатури є надзвичайно важливим в системі державотворення і в системі правового забезпечення.

Англійський адвокат, експерт Ради Європи Річард Беар під час тренінгу, проведеного у 1999 р. за сприяння Ради Європи для студентів Інституту адвокатури, відзначив: «Треба шанувати сам факт, що такий ВНЗ існує в Україні».

Численні Золоті медалі, Гран-прі міжнародних освітянських виставок, почесні нагороди, дипломи за впровадження інноваційних технологій в сучасній освіті, забезпечення високої якості підготовки та підвищення кваліфікації фахівців, міжнародну, наукову та правоосвітню діяльність отримала Академія адвокатури за двадцятиріччя свого існування завдяки, зокрема, і своїй постійній зорієнтованості на практичне навчання, компетентісні елементи освіти.

...

читати далі...




Навіщо нам студенти?

Питання, винесене в заголовок есе, може здатися образливим. Ще б – поставити під сумнів корисність для суспільства такого молодого, численного, завзятого, відважного і зарядженого революційними спонуканнями стану! Проте, по короткому, але зрілому міркуванню, виявиться, що в цьому майже риторичному запитанні міститься не сумнів в необхідності існування вищої освіти і корисності для суспільства осіб, що його одержують, а нагадування про спільну мету держави з розвитку вищої школи і, звичайно, більш уважному ставленню до студеїв, незалежно від напряму їх предметних захоплень.

...

читати далі...




Будьте з нами!

Посилання

Міністерство освіти і науки України


Архів новин

| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 |

04|03|2015

Меморандум про співробітництво



27 лютого 2015 року Академія адвокатури України уклала Меморандум про співробітництво з Національною асоціацією медіаторів України (НАМУ). Об’єднала сторони спільна мета – створення сприятливих умов розвитку медіації та культури застосування альтернативних способів вирішення спорів в Україні.

НАМУ є добровільним, професійним, незалежним, самоврядним громадським об’єднанням у сфері медіації та вирішення конфліктів. Основною метою діяльності НАМУ є сприяння становленню, використанню та поширенню медіації як ефективного підходу до вирішення конфліктів у різних сферах життя, об’єднання фахівців у сфері медіації та розвитку професії медіатора на рівні світових стандартів, захист спільних інтересів її членів та представництво їх інтересів в Україні та за кордоном. Створення НАМУ стало наступним етапом у розвитку професійної медіаторської спільноти в Україні.

Варто відзначити, що Академія адвокатури абсолютно закономірно стала першим партнером НАМУ. Адже з перших кроків медіації в Україні Академія долучилася до конференцій, дискусій, законопроектних робіт, наукових досліджень з проблем медіації, а у 2010 році відкрила Школу і Центр медіації. Академія активно долучилася до навчання медіаторів і роз’яснення принципів медіації юристам, адвокатам, студентам, школярам, широким верствам населення; проводила майстер-класи, навчальні семінари, тренінги відомих зарубіжних медіаторів з Німеччини, Нідерландів, Італії, круглі столи та наукові заходи з медіації (див. відеозапис навчального семінару для адвокатів на сайті Академії). Науковий потенціал Академії, досвід в розробці і застосуванні сучасних методик навчання, в аналізі законодавства у поєднанні з практичним досвідом професійної медіаторської спільноти у впровадженні медіації в Україні, покликаний сприяти імплементації  міжнародних норм і стандартів діяльності медіаторів та діяльності з навчання медіаторів у законодавство України, професійному зростанню і підвищенню кваліфікації медіаторів, становленню та поширенню медіації в Україні.

Сподіваємося, що таке співробітництво буде корисним для утвердження в Україні поваги до прав людини, побудови громадянського суспільства, здатного знаходити порозуміння, долати незгоду через співробітництво, діалог, відповідально приймати рішення і їх виконувати.

 

 



28|02|2015

В Академії адвокатури України вручили дипломи випускникам



28 лютого, в останній день зими, студенти здобули статус магістрів та бакалаврів, отримавши відповідний диплом державного зразка. Їх сьогодні було сто п’ятдесят – юристів-міжнародників та правників. У Камінній залі Академії піднесений настрій, радість в очах і хвилювання, притаманні всім учасникам церемонії вручення дипломів, адже сьогодні перед випускниками Академії відкривається шлях у самостійне професійне життя. Відкрила свято проректор з навчальної роботи Мількова К.В., яка привітала випускників та присутніх у залі щасливих батьків, декотрі з яких вивчили в Академії не одне покоління дітей й онуків.

Ректор Академії доктор юридичних наук Варфоломеєва Т.В. побажала магістрам і бакалаврам професійного злету, активної участі у проведенні реформ, які здійснюються в нашій державі, нагадала їм, що всюди і завжди вони мають високо нести ідеали професії та звання випускника Академії адвокатури України. Завідувач кафедри цивільного і господарського права та процесу професор Ромовська З.В. висловила теплі побажання випускникам і прочитала уривки з поезії Великого Кобзаря. До слова була запрошена одна з найкращих студентів Академії, стипендіат минулого року, член Студентського парламенту Ольга Шведова. У своїй яскравій промові вона висловила думку, мабуть, всіх сьогоднішніх випускників про те, що вони отримали ґрунтовні і сучасні знання в Академії, провели роки навчання як у одній прекрасній сім’ї, де панують любов і повага, добро і справедливість.

Випускники тепло привітали завідувача кафедри прав людини, міжнародного та європейського права професора Гончаренка С.В., професора кафедри цивільного і господарського права та процесу Гарагонича О.В., а також всіх присутніх співробітників, котрі створювали комфортні умови для навчання студентів. Квіти, видача дипломів, останні вітання, фото на пам'ять і розставання із сльозами на очах.

Подивіться фотоальбом з події на сторінці Академії адвокатури у FB

 



28|02|2015

Сертифікатна програма: "Позасудовий спосіб вирішення конфліктів (спорів)»



Кафедра адвокатської майстерності та міжнародної юридичної практики запрошує студентів Академії на навчання за сертифікатною програмою: «Позасудовий спосіб вирішення конфліктів (спорів)», яка відбуватиметься у другому семестрі 2014/2015 р. Слухачам після успішного проходження  програми буде вручено відповідний сертифікат. За додатковою інформацією звертатися до старшого методиста кафедри  Інни Вікторівни Стахової.



26|02|2015

Академія адвокатури візьме участь у Першому Міжнародному Фестивалі неформальної освіти



Розмаїття представлених на Фестивалі програм та методик неформальної освіти свідчить про значний інтерес до нових освітніх моделей, напрацьованого досвіду. Відбудуться майстер-класи, дискусійні панелі, демонструватимуться найновіші технології та методики позашкільної та шкільної неформальної освіти тощо.

Академія адвокатури України також продемонструє свої оригінальні програми позалекційної освіти, котрі створювалися, вдосконалювалися, впроваджувалися, оновлювалися¸ осучаснювалися протягом 20-річного етапу її існування. Безсумнівний  успіх впровадженої програми «Мала правова академія наук» підтверджується членами МПАН – школярами, студентами, молоддю. Чималий інтерес в Україні та за кордоном проявлено до використання Академією у різних напрямах освітньої діяльності системи відеоконференцз’вязку, зокрема впровадження у 2014 р. Програми «Відкрита лекція», що надає широкі можливості отримання нових сучасних знань шляхом створення загальноукраїнської мережі обміну навчальним контентом на базі систем відеоконференцзв’зку, інших найсучасніших IT-технологій, за якими навчатимуться і працюватимуть майбутні покоління юристів, юристів-міжнародників, філологів-перекладачів, котрих готує Академія. Є декілька сюрпризів: Академія презентуватиме нові програми підчас Першого Міжнародного Фестивалю неформальної освіти INSIGHT, який відбудеться 5 – 6 березня у Київському Палаці дітей та юнацтва.



21|02|2015

Нова сертифікатна програма: "Психологія комунікації у діяльності адвоката"



Кафедра адвокатської майстерності та міжнародної юридичної практики пропонує студентам Академії, які навчаються за програмою спеціальної адвокатської підготовки, нову сертифікатну програму: «Психологія комунікації у діяльності адвоката».

Слухачам програми буде вручено відповідний сертифікат. За додатковою інформацією звертатися до старшого методиста кафедри Інни Вікторівни Стахової.



19|02|2015

День відкритих дверей в Академії авокатури України



16 лютого 2015 року до Академії адвокатури України завітало чимало гостей на четвертий День відкритих дверей. Всі бажаючі ознайомитися з правилами прийому до Академії адвокатури України у 2015 р. та з інформацією про Академією можуть ознайомитися з проведеним у режимі відеоконференції Днем відкритих дверей на YouTube-каналі Академії адвокатури «AkademiaLive».

Цього разу відповіді на запитання майбутніх абітурієнтів та їх батьків надали: заступник голови приймальної комісії Мількова К.В., відповідальний секретар Білик Л.Д., завідуюча відділенням довузівської підготовки Агєєва Н.В.

Гостей Академії цікавили питання про особливості навчання в Академії, зокрема за Програмою спеціальної адвокатської підготовки, викладацький склад, правила прийому до Академії, можливості переводу з інших вузів, продовження навчання за спорідненими напрямами підготовки (спеціальностями), та особливо, так званий «перехресний вступ» – нова можливість вступу до магістратури на основі диплома бакалавра з іншої галузі знань. Чимало питань виникало у тих, хто незабаром отримає дипломи молодшого спеціаліста та бакалавра: як продовжити навчання в Академії адвокатури України та багато інших питань.

Після закінчення зустрічі відбулася екскурсія по Академії, під час якої всі охочі мали можливість відвідати спеціалізовані аудиторії, залу судових засідань, тренінгову залу, наукову бібліотеку  тощо.

Двері Академії широко відчинені для школярів, учнів технікумів, коледжів, адже вони можуть долучитися до колективу Малої академії правових наук, членам якої  надається право на першочергове зарахування та чималі знижки на оплату навчання при вступі до Академії адвокатури України.



11|02|2015

У тренінгу міжнародної благодійної миротворчої програми «Альтернативи насильству» взяла участь директор ІПК К.Б.Наровська



8 лютого закінчився дводенний тренінг міжнародної благодійної миротворчої програми «Альтернативи насильству». Команда проекту поповнилася дванадцятьма волонтерами-фасилітаторами, у числі яких  директор Інституту підвищення кваліфікації Академії, юрист, медіатор Катерина Наровська.

Програма орієнтована на роботу з людьми, які у власному житті зазнали насильство чи були його причиною, розуміють важливість подолання насильства в особі та суспільстві.

Перші семінари цієї програми відбулися в нью-йоркській тюремній системі у 1974 році та продовжуються там до сьогодні. Програма поширена у школах, вузах, державних органах та громадських організаціях більш ніж у 20 країн світу в Америці, Африці, Австралії, Європі, Азії.

В Україні проект діє з 2005 року, відтоді щороку проводиться більше 120 заходів за участі понад 1500 осіб. Проект поширюється за принципом соціальної франшизи: всі, хто проходять навчальну серію семінарів/тренінгів та стажування, отримують можливість поширювати програму як фасилітатори проекту – безоплатно, на засадах волонтерства.

Проект через обмін учасників семінарів власними знаннями і досвідом дозволяє краще зрозуміти причини насильства в особі та суспільстві та ефективно допомагає його зменшенню. Фасилітатори у неформальній обстановці семінарів і тренінгів допомагають їх учасникам здобувати уроки конструктивного поводження з насильством у своєму житті через участь у різних вправах, іграх та спільних обговореннях.

В Україні в межах проекту проводяться за фасилітаційною методикою тренінги для дорослих та дітей на актуальну тематику: профілактика емоційного вигорання, теми гніву, стереотипів, страху, прощення.

У 2015 році студенти та колектив Академії адвокатури України зможуть за бажанням ознайомитись з фасилітаційною методикою навчання та взяти участь у проекті.



09|02|2015

Право на життя у віршах поета й воїна Бориса Гуменюка



Переживаємо моторошний час і особливий час – час війни і неймовірного піднесення національного духу. Спочатку у більшості людей був шок, не можна було осмислити всіх подій, що відбуваються. Пригадую засідання в творчому об’єднанні секції критиків Національної спілки письменників України восени 2014 року, коли йшлося про сучасну українську літературу, в якій є реакція письменників на воєнне протистояння на сході України. Здавалося, що митці не встигають за тим, що непрогнозовано відбувається в політичному світі. Називалися окремі публіцистичні статті, окремі вірші в центральних літературних газетах. Війна осмислювалася на рівні почутого із засобів масової інформації та з переказів тих, хто приїжджав на короткий відпочинок із зони конфлікту. Такі свідчення про події отримували й ми в Академії адвокатури України від наших студентів заочної форми навчання, які перебувають в АТО.

І от 5 лютого в Будинку вчителя в Києві відбулася презентація книги Бориса Гуменюка «Вірші з війни». За цю збірку письменник уже відзначений літературною премією Володимира Свідзінського, одного з найкращих українських поетів ХХ ст. Унікальність збірки полягає в тому, що написана вона під свист ворожої артилерії в с. Піски, що біля Маріуполя, де Борис Гуменюк тримає лінію оборони в складі добровольчого батальойону ОУН. На презентації книги автор читав вірші, говорив про ситуацію на фронті, нині він перебуває на короткому відпочинку-ротації і знову повернеться на фронт. Сказав, що спочатку просився в діючі війська, але йому було відмовлено за віком; тоді він пішов у загони добровольців. На презентації були його бойові побратими, які пліч-о-пліч стоять з ним проти ворога за рідну землю. Чи можна було поетові не йти на фронт, чи можна було йому не дозволити йти на фронт? Присутній голова проводу ОУН Богдан Червак навів паралелі сучасного періоду з роками Другої світової війни, коли тодішній голова проводу ОУН, Андрій Мельник, направив до Києва Олега Ольжича та Олену Телігу для підпільної роботи, а фашисти їх вистежили і розстріляли 1942 р. в Бабиному Яру. Так загинули прекрасні люди, надзвичайно талановиті письменники. Навіть якщо б їх не пустили, сказав Б. Червак, вони пішли б самі. Такий і Борис Гуменюк. Він налаштований стояти до переможного кінця. Вірить у перемогу. Своїми віршами та есеями стоїть на сторожі права людини на життя.

На презентації було дуже багато людей - письменники, священники, викладачі вищих навчальних закладів, представники різних галузей діяльності. Зі словом про поета виступив Юрій Щербак, відомий дипломат і прозаїк, чиї твори висунуті на здобуття національної премії імені Т.Г. Шевченка за 2015 р. Вірші Б. Гуменюка читала відома артистка Галина Стефанова. В них неймовірна, страшна правда. Скільки смертей! Господи, людина посягнулася на Твою ділянку влади: Ти даєш життя і тільки Ти маєш право вирішувати, коли воно має завершитися! Зупини це безглуздя!

Тетяна Конончук, професор, завідувач кафедри української філології та суспільних наук, член Національної спілки письменників України



07|02|2015

Ректор Академії адвокатури взяла участь у Круглому столі МОН України



6 лютого в Міністерстві освіти і науки України відбувся Круглий стіл «Якість вищої освіти України: очікування, завдання, перспективи», який відкрила перший заступник Міністра освіти і науки Інна Совсун. Головна увага була приділена питанням створення і функціонування Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, котре, як зазначила пані Совсун, повинно формуватися максимально відкрито і демократично, на засадах прозорості і якості, а відповідальність за його формування належить не лише МОН, а й академічній спільноті в цілому. Названа і стратегічна мета створення Агентства – формування нових підходів до забезпечення якості системи вищої освіти.

Цікавим і корисним досвідом акредитації в галузі вищої освіти у США доповів міжнародний консультант Американських рад Тод Драммонд (детальніше див.: http://pressorg24.com/news?id=126352)

Були також розглянуті організаційні питання щодо проведення З’їзду представників ВНЗ для вибору членів Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.

У круглому столі взяли участь: представник Посольства США в Україні Конрад Тернер, Президент Національної академії педагогічних наук України Василь Кремень, Президент Спілки ректорів ВНЗ України, ректор Київського національного університету імені Тараса Шевченка, академік НАН Леонід Губерський, заступник Голови Ради Федерації роботодавців України Олексій Мірошниченко, менеджер з аналітичної роботи Національного Темпус/Еразмус+ офіс в Україні Жанна Таланова, директор Інституту вищої освіти НАПНУ Світлана Калашнікова, науково-педагогічні працівники, представники роботодавців, громадськості.



06|02|2015

Філософські та українознавчі дисципліни збережено



Серед студентів Академії адвокатури України спостерігаємо непроминальне зацікавлення предметами гуманітарного циклу. І це природно, вочевидь, для майбутніх фахівців, які хочуть через гуманітарні дисципліни опановувати  український і світовий досвід, пізнавати мислення попередників і сучасників, взагалі вчитися мислити морально-етичними категоріями, вчитися пізнавати й розуміти красу навколишнього світу, красу, створену людиною в різні періоди людської екзистенції. А як досягти такого осмислення без філософії, що дає розуміння загальних законів розвитку суспільства, природи, людини, чи естетики, історії української та зарубіжної культури, логіки, релігієзнавства, соціології? Це предмети, які несуть у собі потужний виховний фактор. Як відомо, виховання завжди відставало від суто просвітянської роботи. Навіть батьки в сім’ях намагаються насамперед дати дітям побільше інформації, а ділянка виховання людини в людині чомусь залишається на маргінесах. А це ж так важливо! Хіба світові потрібні інтелектуали без душі, монстри, для яких образити, вбити людину не становить ніякого зла (вбити словом, зрадою, фізично – у хуліганській сутичці чи на війні). Вважаю, що людинознавчі дисципліни обов’язково мають бути в вишах. У цьому переконує мій двадцятирічний досвід роботи зі студентами і досвід нашої кафедри – української філології та суспільних наук Академії адвокатури. Більше того, студенти не хочуть обмежуватися тільки лекційними та семінарськими заняттями наших предметів. Наприклад, майбутні правознавці із великим зацікавленням беруть участь у наукових студентських конференціях культурологічного спрямування (Шевченківські читання, Сковородинівські читання, літературно-мистецька студія, наукові студентські круглі столи з релігієзнавства, логіки), беруть участь у театральних постановках за художніми творами українських і зарубіжних письменників. Ці заходи відбуваються в Академії адвокатури, в інших закладах. І студентам це дуже цікаво!

Тому я з радістю зустріла рішення Міністерства освіти і науки України про збереження в вищих навчальних закладах філософсько-українознавчих та інших гуманітарних дисциплін. Як стало відомо із сайту МОН, нещодавно в Кабінеті Міністрів України відбулася нарада, і її учасники «погодились, що філософські, історичні та інші українознавчі дисципліни у вищій освіті необхідно зберегти, а кількість годин на їхнє викладання збільшити. Усі правові колізії, що виникли у зв’язку з прийняттям нового Закону України «Про вищу освіту», будуть вирішенні шляхом опрацювання та оприлюднення наказу Міністерства освіти і науки, який вміщуватиме всі необхідні рекомендації автономним університетам щодо збереження викладання історії, філософії, історії української культури».

Сьогодні відомо, що серед громадськості, справді, було занепокоєння стосовно викладання/невикладання гуманітарних дисциплін під час запровадження автономії вищих навчальних закладів, коли вони самі будуть вирішувати, які предмети є обов’язкові. Занепокоєння викликало те, що можуть бути зняті з програми такі дисципліни, як, наприклад, українська мова за професійним спрямуванням. Сприймаю зацікавлення студентами даним предметом як таким, що наближає їх до фаху, сприймається як фаховий, оскільки спрямований на цілеспрямоване поглиблення базових знань у напрямі їхньої професії.    

За словами Міністра освіти і науки Сергія Квіта, Міністерство надасть вищим навчальним закладам рекомендації про те, як організувати навчальний процес, вибірковість предметів, адже саме 25% дисциплін обиратимуться студентами, і вони самі формуватимуть траекторію свого навчання. Міністр підкреслив необхідність робити цікаві інтегровані курси з філософсько-українознавчих дисциплін, щоб запроваджувати принцип конкурентоздатності між викладачами кафедр, внаслідок якої зростатиме якість навчання».

Отже, перспектива вимальовується хороша. Тож будемо працювати. Бо маємо на кафедрі цікаві ідеї стосовно нових курсів з різних предметів, виходячи із принципів необхідності загальнолюдських знань для студентів і їхніх зацікавлень.

Тетяна Конончук, професор, завідувач кафедри української філології та суспільних наук Академії адвокатури України



02|02|2015

Три наукових журнали Академії адвокатури України: http://e-pub.aau.edu.ua/visnyk



Академія видає наукові журнали: «Вісник Академії адвокатури України» - паперове видання (заснований у 2004), «Часопис Академії адвокатури України» - електронне фахове видання з відкритим доступом (заснований у 2008). Обидва журнали включені до Переліку наукових фахових видань України. Отже, оприлюднені в цих журналах наукові статті враховуються як фахові при захисті дисертацій  на здобуття наукових ступенів доктора і кандидата наук за напрямом «Юридичні науки». Нещодавно читачі отримали «Вісник», число 31, т.11,  № 3,  а незабаром вийдуть наступні номери обох журналів.  На спеціальному сайті  представлено електронні версії всіх номерів названих журналів: http://e-pub.aau.edu.ua/visnyk   

У 2014 році Академія розпочала видавати новий журнал - «Молодіжний науковий альманах», який поки не включений до Переліку, однак привабливість його в тому, що він молодіжний і науковий, а згодом, вочевидь, буде не тільки паперовим, а й електронним!



01|02|2015

Публікації Академії адвокатури України у січні 2015 року



Юрінком Інтер випустив в світ нове видання Академії адвокатури – Науково-практичний посібник «Експертизи у судочинстві України», за загальною редакцією професорів В.Г.Гончаренка та І.В.Гори, науковий редактор професор В.А.Колесник. У книзі розглядаються проблеми використання спеціальних знань у судочинстві України, теоретичні й організаційні основи судової експертизи, її значення в кримінальному, цивільному, адміністративному судочинстві. Стосовно кожного виду експертизи вказані предмет, об’єкти, завдання, коло питань, які нею вирішуються, наведені зразки запитань, що ставляться слідчим, судом при залученні експерта для виконання експертних досліджень. Обсяг роботи 504 с.